Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Alexandra - 8 januari 2012 22:42

Spegel spegel på vägen där säg vad sanningen är. Ja lite väl dramatiskt men vad då. Sånt är livet ibland.Ha ha :-) Så vad säger spegeln.Den ser en människa med en glimt i ögat.Den ser en kropp som behöver trännas och ändras på.Den ser en mamma som börja hitta tillbaka till sig själv.Den ser någon som är sårad så djupt att det kommer nog aldrig läka helt.Den ser någon som är snäll och varm med dom hon älskar.Men den ser också kallheten som finns som strålar från hjärtat och ut.Den ser någon som saknar vissa men egentligen bryr hon sig inte speciellt mycket.Den ser ett stort ? Vad händer nu. Ja vad händer nu.Kan man ändra sig och rätta sig efter någon annan.Ja de kan man säkert. Men en hemlis kan jag del ge er. Jag är inte så lätt.Många är dom som försökt men spegeln visar ett tydligt spår av haveri och katastrofer. HmSpegeln visar också vägen som går framåt och den visar även tiden bakåt. Och ingen kan hävda att dom inte har funderat på om man kan backa tiden. Och ja jag har också funderat på det. Men vet ni man lär så länge man lever.Och jag tänker fortsätta ha skoj så länge jag nu inte ramlar dit. :-)

Av Alexandra - 8 januari 2012 17:51

När man föds så får man en familj som ska vara hela livet ut. Men ibland fungerar det bara inte. Ibland händer saker man inte kan råda över. Sen när man blir äldre så träffar man vänner. Vissa blir som en familj och vissa blir bara vänne. Sen har vi dom här som vandrar in i ens liv när man behöver dom och försvinner när man kan stå på egna ben igen.Vissa blir mer saknad än andra. Dom där som vandrar in och ut ja vad säger man dom kommer och går. Men vad händer den dagen du inser att jag inte finns där längre.Den dagen jag säger synd för dig men inte mitt problem.Kommer det någonsin hända? Eller kommer tiden än en gång sätta oss på samma väg? Eller kanske är det så att vi denna gång kommer stå på egna ben och inte behöva luta oss några fler gånger mot varandra! Tyvärr är det ju så att vi ljuger lika bara så ja vad säger man. Nej nu blev det bara dravel får upp datera när jag sitter vid min dator i stället.

Ovido - Quiz & Flashcards