Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

22:45 för 9 år sen föddes mitt hjärta

Av Alexandra - 8 oktober 2014 23:06

22:45 för 9 år sen föddes mitt hjärta.

Hon var mitt mirakel...
Den mest perfekta någosin...
Äcklig var hon men perfekt...
Hon var den som fick mitt hjärta att smälta.

Och sen dess har hon varit det bästa i mitt liv.

Hon är den som gör mig hel, hon är den som jag lever för.

 

Finns ingen gräns för min kärlek till min dotter.
Jag har spendert dom senaste 9 åren till att göra allt för henne för att hon ska måbra.

Jag skulle riva ett berg och gå genom eld.

Jag skulle vända upp och ner på världen för henne.

Spelar ingen roll hur trött och les jag blir på henne när hon gör dum heter och är tjurig och trött och bara är arg.

Så är det henne jag älskar och kommer aldrig sluta älska någonsin...

För man kan inte göra något annat än att älska henne i mina ögon.

För hon är perfekt.

Hon är efter allt en av dom mest empatiska och sympatiska människan på denna jord.

Hon är glad och hon älskar livet.

Hon älskar till och med dom som inte förtjännar det.

Hon bryr sig om människor.

För hon vill inte att någon ska lida...

Hon har mig och mina vänner.

Men jag står där varje dag....

Jag kommer alltid finnas där så länge jag lever...

Hon gör det bästa...

Hon fyller 9 år och hon har ett helt liv framför sig....

Hon kanske inte hade den perfekta kalaset idag.

Hon kanske inte fick det hon ville....

Men hon vet att måna älskad hon är precis för den hon är och hon vet vilka som kommer finnas för henne oavsett vad hon gör....


Men nu kommer vi till den tragiska biten av denna dag....


Hur kan du som hennes far välja bort henne vet jag inte...
Hur du kan på hennes 9 års dag skicka att du ska ta en överdos i mitt trapphus.

Samma trapphus som jag delar med min dotter ...

Den andra människan i världen du hävdar att du älskar...

Den dotter du såg föddas...

Att du ens kan sjunka så lågt borde få dig att inse att jag inte finns där.

I 9 år har du gett mig ett helvete.

Du har missat 90 % av hennes liv...

När du fått en ny changse har du kastat bort det för droger och frihet...

När jag gav dig din frihet så är du inte nöjd över det.

Hur du kan klandra mig och säga att det är mitt fel att du knarka och sjunka så pass låg med att komma med det tomma hotet att du ska ta en överdos i mitt trapphus.

Och om det var min dotter som hitta dig...

Ja hur tänkte du där...

För att efter 12 timmar komma med frågan om du lägger in dig på psyket på avgiftning om du får komma hem då.

 

Det finns ingen changse till det.

Du kasta skiten i desperat behov att få mig att vika...
Du kasta din sista sten.

Jag har stått där och väntat på dig för min dotters skull...
Jag har funnits där....

Jag har offrat så mycket...

Jag har gråtit så många tårar för min dotters skulle medan jag skyddat henne från dig...

Men idag bevisade du att hon kommer aldrig få dig som pappa...
Hon älskar dig... Men hon kommer aldrig få dig som pappa för du är för egoistisk.
Så du kommer aldrig komma tillbaka.

För kan man hota med att göra en överdos på hennes 9 års dag i trapphuset där hon bor. 

Då älskar man henne inte.

 

Jag vet att när hon blir äldre så kommer hon klandra mig till vis del för att du inte är där och finns för henne...

Men det är okej för mig... 

Jag kan leva med det...

För jag vänder himlen och jorden upp och ner för henne...

Jag önkade tills idag att du skulle komma tillbaka till henne och ge upp...

Men du kastade den sista stenen till din grav...

Jag släpper dig vidare för hon har det bättre utan dig.

 

Hon kommer ha frågor om varför du inte finns i hennes liv och jag kommer svara på dom så ärligt jag kan...

Jag kommer förklara för henne....

Jag kommer få henne att förstå...

Jag kommer slåss för att få henne genom livet...

 

Men jag tänker inte slåss för att du ska finnas i det...

För det finns inge som kan sluta bra med det tragiskt men sant...

 

Så nu till de bättre för dagen igen...

 

Min dotter somna nöjdast i sin säng.

För hon fick en tårta och hon fick paket...

Hon fick krypa upp och kramas med mig...

Och idag när hon gick och la sig när jag sagt god natt ramsan till henne.

Så tittar hon över säng kanten och säger...

Mamma du vet att jag inte är din lilla prinsessa längre... Men jag är inte din stora prinsessa heller...

Jag är din mellan prinsessa... och kommer alltid vara det :)   

 

Mitt svar blev oavsett hur stor du blir kommer du alltid vara min prinsessa...

För det finns ingen jag älskar mer än dig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 20 januari 2017 06:45

Det har gott 20 dagar på nya året...Jag började 2017 med en jävla fart.Ändringar i livet som i längden kommer få mig att må bättre...Har jag valt att berätta vad för alla mina närmaste vänner nej det har jag inte.För jag vill inte ha frågor hela tide...

Av Alexandra - 17 december 2015 23:23

Det var väldigt länge sen jag var här sist... Mycket har hänt sen sist...Men ändå så snurrar allt i samma cirkel utan slut...Hur jag än vänder och vrider blir jag inte av med dig...Men jag älskar verkligen att du gör bort dig...Att du ber mig lämna...

Av Alexandra - 4 april 2015 00:56

Efter två dagar men en av dom bästa i världen så känner jag hop om framtigen... Vad säger man lättare chookad i måndags när du plinga på min dörr... Men du kom med solen och du har även fast vi inte gjort så mycket...Fått mig att skratta så mycke...

Av Alexandra - 3 april 2015 01:21

Jag men varför inte vara vaken denna tid på dygnet.Eftersom jag ändå vaken så kan jag väl göra årets första inlägg jag tror det blir det iallafall...   Så vad har hänt sen sist då...   Jag gjorde vad jag trodde skulle bli min sista operation ...

Av Alexandra - 13 december 2014 21:31

Ett nej var allt som krävdes för att jag skulle spendera en dag till att ha en konversation med någon som blir 35 år. Som bettede sig som om han var 5 år.Lika tjurig och lika dum stridig.Men bevisen talar för sig själv.   Hade det skett en förä...

Ovido - Quiz & Flashcards