Alla inlägg under juli 2014

Av Alexandra - 31 juli 2014 01:53

Ja vem som nu kom på att sömnen skulle ta semester.
Kunde väl ha meddelat ägaren till sömnen om detta.

hm

Men det var ev för mycket begärt.

Så trött men det saknas något för att allt ska sluta snurra.

Stormen ligger där i horisonten och väntar på att en liten vindpust som ger den styrkan att rämna allt med marken.

Men men den kommer så småningom.

Och då är det bara stå upp och hålla i sig.

För offer kommer den till slut körda.

Så den som nu bevilja min sömn semester.
Avbryt den så den kommer tillbaka.

Av Alexandra - 16 juli 2014 01:02

1 ipren och nu värmt värmekudden så satan om smärtan inte ger efter.

Så länge jag står, sitter eller rör mig så är smärtan liten eller inheg alls.

Men kära säng, kuddd och täcke.
Vi ska tydligen dejta en värmekudde på köpet för natten eftersom mr smärta försöker krampa och bygga om livmodern så fort jag lägger mig ner.

Så just nu har jag två bästa vänner. Den ena har jag svalt och den andra ligger och värmer mig.

Nej försöka med sömn

Av Alexandra - 15 juli 2014 11:55

Man kan inte sanningen göra som alla andra och börja som alla andra :-)

I morse när jag klev upp.
Så stod städning på dagens plan :-)

Felicia som trodde mamma skulle börja i köket ellet badrummet.
Kom till slut ut på balkongen och fråga vad jag gjorde.

Svaret var enkelt jag städa.

Hon stod och grubbla en stund för att sen hoppa till tvn.

Ja nu har jag organiserat om på balkongen så den är mysig.
Alla blommor får nu sol.
Ja när den kommer regnar ute just nu :-D

Så med musik i öronen ska jag nu börja i hallen och jobbat mig inåt.

Sen ska här pysslas så lim och papper kommer behövas :-)

Jag har levt med sanning så länge.
Jag ser den och har sett den.
Men nu tänker jag göra tvärtom att och blunda ett par dygn.

Jag tänker göra klart det jag tänkt och sen kan jag återgå till sanningens värld.

Men just nu paus och stopp.
Andas.

Av Alexandra - 15 juli 2014 00:20

När man ligal dubbelvikt i sängen och försöker andas.
Så hinner man tänka en hel del.


Jag som hade hoppas att sömn stod på tapeten.
Men dubbelvikt av smärta lät ju helt klart bättre :-\

Alla måste ju hålla med om att ha något som känns som en slägga som slår sig ut ur kroppen låter som enkel match att somna emot.. :-(

Så i brist på sömn började jag funderar på vad som hindrat mig.
Hur mycket jag ställt upp.


Ja man föddes och man fick två fötter att stå på.
Jag har gjort allt för att stå med fötterna på jorden.

Vist genom åren har Jag testat mina vingar.
Och landningarna har varit brutala.

Men för varje flygning och misstag jag har gjort har jag lärt mig något.

Men vissa verkar aldrig lära sig.
Vissa gör helt enkelt om misstagen om och om igen.

Jag har efter en mycket djupare tanke bana bestämt mig.
För att lägga energin jag lagt på er som gör om samma misstag. Ja den tillägnas nu mig och bara mig.

Det händer tillräckligt i mitt eget liv.

Förändringar åt höger och vänster.
Både bra och dåliga saker.

Och ska jag nu Stå med FÖTTERNA PÅ JORDEN. Genom detta två gånger till.

Ja då kan folk lära sig att stå på egna fötter.
För jag kommer inte ha tid eller ork till att gå åt andra i höst.

Jag kan bära mina vänners problem.
Men gör ni om misstagen och inte lyssnar nä men då kommer jag låta er falla denna gång.

Jag är 30 nu.
jag har spenderat för många år på andra.
Nu är det dags för mig att prioritera mig.

så god natt

Ovido - Quiz & Flashcards