Alla inlägg under april 2012

Av Alexandra - 24 april 2012 22:20

Det har gått lite mer än 5 år sen du lämna en familj i spillror.
Utan en vettig förklaring till dina barn.
Men vet du de gör inge.

För var det en sak du faktiskt lärde mig innan du gick bort var att vara stark och att livet går vidare.


 


Jag klarade av att stå på två ben och hantera allt som hände för 5 års sen.
Och jag kan inte komma ihåg att jag grät mer än när jag fick beskedet om din död.
Jag grät på väg ner till Stockholm och jag trårarna ran den dagen du begravdes.
Tårarna ran även nära jag ett år senare åter vände till Råcksta minneslund där din aska är strödd.


Men efter det så har det tagit 4 år tills jag en dag råka öppna de brev du lämna efter dig.
Och insåg att hatet välde över mig...
Du lämna mig efter dig utan en förklaring inget.

Ja må ha gjort många dumheter i mitt liv och gått min egen väg. Men jag förkännade mer än så...
Inte bara att du älskade min dotter.
Men att de inte räckte...

Men vet du jag överlever detta med för jag är omgiven av underbara vänner som älskar mig.
Som faktiskt klev in och fans där när jag behövde dom som mest.
Och nog för att jag har en idiot till ex så finns han där också med jämna mellan rum. 

Jag gav upp mitt liv och landa till slut i Stockholm för att försöka hjälpa till och städa upp den soppan du lämnade efter dig. Men vet du jag har insett att inget att göra det.
Så för snart ett år sen flytta jag hem till den stad jag aldrig skulle ha lämnat.


Felica har blivit stor och går i skolan...
Och jag hoppas någonstans inom mig att du håller ett vakandes öga vart du nu än är så att det går bra för henne.
För jag din egen dotter är tillräckligt stark. Jag överlever alltid...

Och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du har det bättre nu,
Och att du är lycklig för du var min pappa och jag älskar dig för det.


Så jag hoppas du vilar i frid för en dag kommer våra vägar mötas igen och då har du en hel del att förklara.
Men just nu så kan jag lägga dig bakom mig helt.

För idag hitta jag svaret jag sökt i en månad nu.
Så jag säger Hej då till dig nu...
Och vi ses i framtiden...


 

Ovido - Quiz & Flashcards